Ve chvíli, kdy se zákazník rozhoduje na základě prvního dojmu z několika málo sekund, musíte zaujmout. Zvláště potom, provozujete-li e-shop nebo jinou formu internetového prodeje. Jednak chcete fotkám vytvořit nějaký zajímavý příběh, který vaší cílovou skupinu zaujme a také chcete, aby bylo zřejmé, co přesně prodáváte z této fotografie.
V první řadě si pořiďte nějaký ucházející fotoaparát, v dnešní době však lze vytvářet velmi zajímavé obrázky i obyčejným mobilem. Nepoužívejte prosím blesk. Pokud to jde, zkuste si pohrát s přirozeným denním světlem – slunečno i zataženo dělá ve výsledném snímku jinou atmosféru. Případně si sežeňte k ruce pár zrcadel nebo lamp. Profi-vypadající fotky nemusí vždy být dělány ve špičkově vybaveném ateliéru.
Ty se dělají tak, že snímku a tím i produktu vytvoříme příběh. Jak se to dělá? Prodáváte-li například voňavky, voní po ovoci nebo po lučním kvítí? Dřevěné šperky mohou být v pozadí dalšími přírodními materiály. Také se vyplatí najít nějaké univerzální pozadí. Budete-li mít bílé, bude to odrážet ještě více světla a výsledný snímek bude lepší. Pokud ale máte více možností a hodí se vám do kompozice, nebojte se je použít. Každá barva totiž působí psychologicky jinak – volte zelenou pro ekohlavy a růžovou pro chick slečny. Ovlivňuje to také roční období.
Cílem tedy je vytvořit v zákazníkově hlavě vzrušující obrázek o produktu, který nabízíme. Jelikož nemá šanci si jej osahat a vyzkoušet, na základě těchto pár obrázků si totiž člověk musí vytvořit jisté očekávání.
Je dobré si taky osahat některé programy na úpravu obrázku, ať ty nejlepší můžete případně ořezat, nebo upravit jas a tón barev. Naprosto běžnými jsou dnes Photoshop, Gimp, PicMonkey. Některé z nich se dají sehnat online a u některých si budete muset stáhnout příslušný software. V každém případě určitě najdete hromadu návodů na internetu.